Wybierz swój język

Strona głównagodło służby cywilnej
Biuletyn Informacji Publicznej

Na podstawie art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz art. 23a ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 24 stycznia 1991 r.  o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego i art. 13b ustawy z dnia 20 marca 2015 r. o działaczach opozycji antykomunistycznej oraz osobach represjonowanych z powodów politycznych Urząd do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych(dalej: Urząd) ogłasza otwarty konkurs ofert na 2025 rok na powierzenie lub wsparcie rządowych zadań opiekuńczych wykonywanych na rzecz środowiska kombatanckiego, działaczy opozycji antykomunistycznej oraz innych uprawnionych.

  1. Rodzaj zadania objętego konkursem ofert

Wykonywanie usług opiekuńczych oraz zakup drobnych akcesoriów i materiałów niezbędnych do sprawowania opieki nad kombatantami.

Wysokość środków publicznych na realizację wymienionych zadań wynosi: 120 000 zł.

W ramach tego rodzaju zadania Urząd może sfinansować lub dofinansować pokrycie kosztów zapewnienia kombatantom i innym osobom uprawnionym - wymagającym ze względu na wiek, chorobę lub niepełnosprawność pielęgnacji i pomocy w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych - opieki, w szczególności: pielęgnacji i opieki w czasie choroby; opieki higienicznej, pomocy w korzystaniu ze świadczeń zdrowotnych lub w zakupie niezbędnych leków zaleconych przez lekarza (bez pokrycia kosztów realizacji recept); niezbędnej pomocy w załatwianiu spraw osobistych; pomocy w czynnościach życia codziennego, w miarę potrzeby pomocy w ubieraniu się, jedzeniu, myciu i kąpaniu; pomocy w zakupie odzieży i obuwia oraz niezbędnych artykułów osobistego użytku, pomocy w dotarciu do podmiotów prowadzących działalność leczniczo – rehabilitacyjną oraz pokrycie kosztów bezpośrednio związanych z zapewnieniem opieki wymienionym osobom, tj. przeszkolenie osób mających wykonywać ww. czynności, kosztów, takich jak m.in. koszt zakupu akcesoriów i materiałów niezbędnych do sprawowania opieki (tj. np.: rękawiczki jednorazowe, podkłady jednorazowe, chusteczki pielęgnacyjne, maski ochronne).

II. Zasady przyznawania dotacji

 1. W otwartym konkursie ofert mogą uczestniczyć organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

 2. Dotacje na realizację zadania publicznego przyznaje się zgodnie z zasadami określonymi w ustawach: o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, o finansach publicznych; w aktach wykonawczych do nich; w zarządzeniu Szefa Urzędu z dnia 26 lutego 2025 roku w sprawie zasad przyznawania oraz przekazywania dotacji na finansowanie lub dofinansowanie kosztów zadań opiekuńczych wykonywanych na rzecz środowiska kombatanckiego, działaczy opozycji antykomunistycznej oraz innych uprawnionych, zlecanych organizacjom pozarządowym oraz w niniejszym ogłoszeniu.

 3. Dotacja nie może zostać przyznana na:

a) część ceny towaru/usługi będącą podatkiem od towarów i usług, jeśli oferent jest podatnikiem podatku od towarów i usług;

b) zadanie już zrealizowane;

c) spłatę zaległych zobowiązań;

d) pokrycie kosztów delegacji służbowych;

e) bieżące koszty funkcjonowania niezwiązane z realizacją zadania (np. czynsz, energia elektryczna, opłaty abonamentowe za: telefon i Internet oraz koszty stałe prowadzenia rachunku bankowego);

f) wynagrodzenia z tytułu umów o pracę;

g) zakup środków trwałych (w rozumieniu ustawy z dnia 29 września 1994 r. 
o rachunkowości (Dz. U. z 2023 poz. 120, ze zm.)), których wartość początkowa, określona zgodnie z art. 22g ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 226, ze zm.), nie przekracza 10 000 zł;

 4. Szef Urzędu zastrzega sobie prawo do udzielenia dotacji w wysokości mniejszej od wnioskowanej.

 5. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.

III. Termin i warunki realizacji zadań

 1. Dotacja może być wykorzystana wyłącznie na realizację zadania w roku 2025.

 2. Szczegółowe warunki realizacji, finansowania i rozliczania zadań regulować będzie umowa zawarta między Urzędem a oferentami wybranymi w wyniku rozstrzygnięcia konkursu ofert.

 3. Oferent realizując zadanie publiczne, jest zobowiązany do zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie określonym w zawartej umowie, o czym mowa w art. 5 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, z uwzględnieniem minimalnych wymagań, o których mowa w art. 6 ustawy.

 4. W przypadku gdy całkowity udział środków z budżetu państwa lub z państwowych funduszy celowych w realizacji zadania publicznego wynosi co najmniej 50 tys. zł, Oferent zobowiązany jest do umieszczenia w miejscu realizacji zadania publicznego plakatu informacyjnego, o którym mowa w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 7 maja 2021 r. w sprawie określenia działań informacyjnych podejmowanych przez podmioty realizujące zadania finansowane lub dofinansowane z budżetu państwa lub z państwowych funduszy celowych (Dz.U. z 2021 r. poz. 953, ze zm.), chyba że nie można jednoznacznie określić miejsca realizacji zadania publicznego, oraz do zamieszczenia na swojej stronie internetowej, o ile ją posiada, oraz na swoich profilach w internetowych serwisach społecznościowych, 
o ile takie posiada, informacji o treści wymaganej przez to rozporządzenie. Bliższe 
informacje w tej sprawie dostępne są na stronie internetowej pod adresem: www.gov.pl/web/premier/dzialania-informacyjne.

 5. Oferent, realizując zadanie publiczne, zobowiązany jest do stosowania Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L119 z 04.05.2016 r.) oraz wydanych na jego podstawie krajowych przepisów z zakresu ochrony danych osobowych, w tym ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781), a także ustawy z dnia 27 sierpnia 2019 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1530, ze zm.). 

IV. Forma i termin składania ofert

1. Forma składania ofert:

a) do złożenia oferty konieczne jest posiadanie przez oferenta konta w Systemie Witkac (dostępnym pod adresem: www.witkac.pl). Szczegółowe wskazówki na temat założenia konta oraz zasad korzystania z systemu również dostępne są pod w.w. adresem. Rejestracja w Systemie Witkac jest bezpłatna;

b) oferent nieposiadający konta w Systemie Witkac nie ma możliwości złożenia oferty;

c) oferta złożona poza Systemem Witkac nie będzie rozpatrywana;

d) wszelka korespondencja Urzędu z oferentem w zakresie przygotowania i złożenia wniosku, udzielania oraz rozliczania dotacji, złożenia i oceny sprawozdania z rządowego zadania publicznego będzie odbywała się drogą elektroniczną, jednocześnie za pośrednictwem Systemu Witkac oraz wskazanego przez oferenta adresu e-mail;

e) moment odczytania przez oferenta w Systemie Witkac lub pod adresem e-mail korespondencji przesłanej przez Urząd rozpoczyna siedmiodniowy termin uzupełnienia informacji, wyjaśnień lub dokumentów, istotnych dla podjęcia decyzji o przyznaniu dotacji; 

 f) nieodczytanie korespondencji w terminie 14 dni od dnia jej wysłania skutkować będzie odrzuceniem oferty.

2. Termin składania ofert:

a) ofertę wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć do dnia 21 marca 2025 r. do godziny 23:59;

b) po złożeniu oferty należy wygenerować potwierdzenie złożenia oferty z Systemu Witkac, które należy wydrukować oraz podpisać (zgodnie z zasadami reprezentacji oraz przez osoby upoważnione do podpisywania zobowiązań majątkowych), a następnie przedłożyć bezpośrednio do Urzędu lub za pośrednictwem operatora pocztowego na adres: Urząd do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa w terminie 5 dni roboczych od dnia zakończenia naboru ofert o którym mowa w lit. a) (decyduje data stempla pocztowego);

c) niezłożenie potwierdzenia złożenia oferty w wymaganym terminie będzie skutkowało odrzuceniem oferty.

V. Warunki składania oferty

 1. Oferta musi dotyczyć wyłącznie realizacji rządowego zadania publicznego w zakresie nieodpłatnej działalności pożytku publicznego.

2. Oferenci realizujący zadanie publiczne muszą prowadzić działalność statutową 
w obszarze zadań objętych konkursem.

3. Zadanie przedstawione w ofercie może być realizowane wspólnie przez kilku oferentów, jeżeli oferta została złożona wspólnie, zgodnie z art. 14 ust. 2-5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. W przypadku realizowania zadania wspólnie – oferenci odpowiadają solidarnie za realizację zadania. Do takiej oferty należy dołączyć umowę regulującą stosunki pomiędzy oferentami, pod rygorem odrzucenia z przyczyn formalnych.

4. Wymagane jest wypełnienie w ofercie dodatkowych informacji dotyczących rezultatów realizacji zadania publicznego w części III oferty pkt. 6, z określeniem mierzalnego wskaźnika liczbowegorezultatu oraz sposobu jego monitorowania.

5. Niezbędne jest podanie nazw rodzajów kosztów w tabeli: Zestawienie kosztów realizacji zadania (np. wynagrodzenie opiekunów, koszty szkolenia, zakup akcesoriów: rękawiczki, maseczki itp.).

6. Koszty administracyjne związane z realizacją zadania nie mogą przekroczyć 20% całkowitych kosztów realizacji zadania publicznego. Do katalogu kosztów administracyjnych zaliczane są m.in. :

  1. koszty koordynatora lub kierownika projektu oraz innego personelu bezpośrednio zaangażowanego w zarządzanie, rozliczanie, monitorowanie projektu;
  2. koszty personelu obsługowego (obsługa kadrowa, księgowa, finansowa, administracyjna, sekretariat, obsługa prawna, w tym ta dotycząca zamówień) na potrzeby realizacji zadania publicznego; 
  3. koszty usług pocztowych; 
  4. koszty materiałów biurowych i artykułów piśmienniczych związanych z obsługą administracyjną projektu.

 7. Wniesienie wkładu finansowego własnego w ramach składanych ofert nie jest wymagane.

 8. W przypadku planowanego pokrywania kosztów z wkładu osobowego i/lub rzeczowego, obowiązkowe jest wskazanie w części VI oferty w Innych informacjach nazw tych kosztów oraz oszacowanie ich wartości. Nie podanie powyższej informacji skutkować będzie odrzuceniem oferty z przyczyn formalnych.

 9. Wysokość wkładu rzeczowego powinna zostać potwierdzona wyceną, umową, dokumentami księgowymi, kosztorysem itp., zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa 
w formie załącznika do oferty.

 10. Wniesienie wkładu osobowego i rzeczowego nie jest obowiązkowe.

 11. Do oferty należy dołączyć listę osób wraz z podaniem nr dokumentu potwierdzającego posiadanie uprawnień nadanych przez Urząd do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanychoraz oświadczenie oferenta o posiadaniu zgody osób objętych listą na przetwarzanie ich danych osobowych w związku z udziałem oferenta w otwartym konkursie ofert na 2025 r. na realizację rządowych zadań opiekuńczych wykonywanych na rzecz środowiska kombatanckiego, działaczy opozycji antykomunistycznej oraz innych uprawnionych. 

12. Dołączone do Systemu Witkac kopie wymaganych dokumentów powinny zostać potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osoby upoważnione do podpisywania zobowiązań majątkowych.

VI. Tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru oferty

 1. Szef Urzędu rozpatruje ofertę w ciągu 60 dni od upływu terminu składania ofert.

 2. Szef Urzędu dokona wyboru oferty po zapoznaniu się z opinią komisji konkursowej, kierując się: oceną zgodności zadania z odpowiednim zakresem określonym w ogłoszeniu; oceną stopnia realizacji celu zadania; oceną możliwości realizacji zadania oraz kalkulacji kosztów jego realizacji przez podmiot wnioskujący o dotację; ogólną wysokością pozostających w jego dyspozycji środków publicznych objętych konkursem, a także innymi kryteriami wymienionymi w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

 3. Odrzucenie oferty w wyniku oceny formalnej, a także nieprzyznanie dotacji lub przyznanie jej w kwocie niższej niż wnioskowana jest ostateczne i nie podlega procedurom odwoławczym. Zgodnie z art. 15 ust. 2i ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Oferent w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu, może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.

 4. Otwarty konkurs ofert kończy się po upływie terminu składania ofert przewidzianego w niniejszym ogłoszeniu.

 5. Odrzuceniu z przyczyn formalnych podlega:

  1. oferta złożona w inny sposób niż wskazany w pkt. IV.1.a);
  2. oferta, do której nie przedłożono w wymaganym terminie podpisanego zgodnie z zasadami reprezentacji podmiotu potwierdzenia złożenia oferty wygenerowanego przez System Witkac;
  3. oferta złożona przez nieuprawniony podmiot;
  4. oferta niespełniająca wymogów formalnych i nieuzupełniona w wymaganym terminie lub niepodlegająca uzupełnieniu;
  5. oferta złożona na termin konkursowy niepozwalający na jej rozpatrzenie przed datą realizacji zadania;
  6. oferta złożona po terminie składania ofert;
  7. oferta złożona bez wymaganego (-ych) załącznika (-ów);
  8. oferta obejmująca zadanie spoza działalności statutowej oferenta lub realizowane w ramach odpłatnej działalności pożytku publicznego lub w zakresie działalności gospodarczej.

6. Właściwa komórka merytoryczna oferty spełniające wymogi formalne przedkłada Komisji do oceny merytorycznej, która biorąc pod uwagę kryteria wskazane w art. 15 ust.1 ustawy o dppiow, ocenia w szczególności: możliwość realizacji zadania publicznego przez oferenta, poprawność przedstawionej kalkulacji kosztów realizacji zadania publicznego w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania, doświadczenie oferenta w organizacji podobnych przedsięwzięć, zasoby kadrowe i rzeczowe oferenta.

VII. Warunki zawarcia umowy

  1. W przypadku gdy przyznana dotacja jest niższa od wnioskowanej, oferent zobowiązany jest do złożenia aktualizacji oferty w Systemie Witkac.
  2. Wygenerowane w Systemie potwierdzenie aktualizacji oferty należy wydrukować oraz podpisać (zgodnie z zasadami reprezentacji oraz przez osoby upoważnione do podpisywania zobowiązań majątkowych), a następnie przedłożyć bezpośrednio do Urzędu lub za pośrednictwem operatora pocztowego na adres: Urząd do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawaw terminie wskazanym przez Urząd.
  3. Kosztorys w aktualizacji oferty niegwarantujący pełnego sfinansowania zadania skutkować będzie nieprzekazaniem przyznanych środków dotacji.

IX. Ogólne zasady wykonania i rozliczania zadania publicznego.

1. Zmiany dotyczące treści umowy wymagają zawarcia aneksu do umowy. Wszelkie wnioski w tym zakresie muszą być zgłaszane w Systemie Witkac ze stosownym wyprzedzeniem uwzględniającym poszczególne etapy zadania, nie później niż 14 dni przed zastosowaniem ewentualnej zmiany.

2. W trakcie realizacji zadania publicznego dopuszcza się dokonywanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami określonymi w kalkulacji przewidywanych kosztów. Przesunięcia te nie mogą przekroczyć 20 %.

3. Wydatki finansowe poniesione podczas realizacji zadania rozliczane będą jedynie na podstawie dowodów księgowych spełniających warunki określone w przepisach o rachunkowości oraz o podatku od towarów i usług.

 4. Dowody księgowe powinny zawierać dane szczegółowe identyfikujące wykonaną usługę lub zakup towaru (tj. określenie liczb jednostkowych: osób, sztuk, dni itp.).

 5. Dokumenty księgowe stanowiące dowód poniesionych wydatków finansowych muszą być wystawione na Zleceniobiorcę i przez niego opłacone.

6. Faktury/rachunki związane z realizacją zadania, dotyczące zarówno dotacji, jak i wkładu własnego winny być opisane w sposób trwały na odwrocie dowodu księgowego, zgodnie z przesłanym na adres e-mail Zleceniobiorcy wzorem Opisu faktury/rachunku wraz z instrukcją.

7. Zleceniobiorca nie może dokonywać płatności związanych z realizacją zadania zarówno z dotacji, jak i ze środków własnych poza terminem wydatkowania określonym w Umowie.

8. Podatek od osób fizycznych oraz składki ZUS należy opłacić w terminie określonym w umowie.

9. Zmiana wkładu własnego finansowego na wkład własny osobowy jest niedopuszczalna. 

 10. W trakcie realizacji zadania Urząd przesyła na adresy e-mail wybranych losowo Zleceniobiorców ankiety monitorujące realizację zadań publicznych mające na celu sprawdzenie czy jego realizacja odbywa się w sposób zgodny z postanowieniami zawartej umowy. Zleceniobiorca zobowiązany jest do przekazania ankiety monitorującej zadania publicznego w terminie określonym przez Urząd.

11. Sprawozdanie z realizacji rządowego zadania publicznego należy złożyć w Systemie 
Witkac wraz z wymaganymi dokumentami potwierdzającymi wydatkowanie środków z dotacji, tj.: zestawienie dowodów księgowych, faktury/rachunki potwierdzające wydatkowanie środków z dotacji wraz z potwierdzeniami płatności, materiały informacyjne z logo Urzędu oraz inne wizualne dowody.

12. Wygenerowane z Systemu Witkac potwierdzenie złożenia sprawozdania podpisują osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w sprawach majątkowych i przedkładają bezpośrednio do Urzędu lub za pośrednictwem operatora pocztowego na adres: Urząd do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa, w terminie 5 dni roboczych od złożenia sprawozdania w Systemie Witkac. 

13. W przypadku, o którym mowa w pkt III.4 niniejszego Ogłoszenia, Zleceniobiorca zobowiązany jest do złożenia jako załącznik w Systemie Witkac, w terminie złożenia sprawozdania końcowego z wykonania zadania publicznego, potwierdzenia umieszczenia w miejscu realizacji zadania publicznego plakatu informacyjnego w formie zdjęcia oraz do złożenia jako załącznik w Systemie Witkac dowodu zamieszczenia na swojej stronie internetowej oraz na swoich profilach w internetowych serwisach społecznościowych informacji o treści wskazanej w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 7 maja 2021 r. w sprawie określenia działań informacyjnych podejmowanych przez podmioty realizujące zadania finansowane lub dofinansowane z budżetu państwa lub z państwowych funduszy celowych w formie printscreenu.

14. Akceptacja sprawozdania i rozliczenie dotacji polega na weryfikacji przez Urząd założonych w ofercie rezultatów, działań oraz prawidłowości poniesionych kosztów.

Zarządzenie Szefa Urzędu z dnia 26 lutego 2025 roku w sprawie zasad przyznawania oraz przekazywania dotacji na finansowanie lub dofinansowanie kosztów zadań opiekuńczych wykonywanych na rzecz środowiska kombatanckiego, działaczy opozycji antykomunistycznej oraz innych uprawnionych, zlecanych organizacjom pozarządowym, dodatkowe informacje oraz wszystkie niezbędne wzory i formularze dokumentów dotyczące konkursu znajdują się poniżej.

Pliki do pobrania:

Zarządzenie Szefa Urzędu z dnia 26 lutego 2025 roku w sprawie zasad przyznawania oraz przekazywania dotacji na finansowanie lub dofinansowanie kosztów zadań opiekuńczych wykonywanych na rzecz środowiska kombatanckiego, działaczy opozycji antykomunistycznej oraz innych uprawnionych, zlecanych organizacjom pozarządowym;

Informacja o zrealizowanych przez Urząd do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych zadaniach publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami, ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym i podmiotom, o których mowa w art. 3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

  • w 2024 r.:

Rodzaj zadania publicznego

Ilość dotowanych przedsięwzięć

Ogólna kwota (w zł)

Wykonywanie usług opiekuńczych oraz zakup drobnych akcesoriów i materiałów niezbędnych do sprawowania opieki nad kombatantami

3

100 000,00 zł

Ogółem:

3

100 000,00 zł

 

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych.

 1. Administratorem danych osobowych jest Szef Urzędu do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 2. Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może się Pani/Pan skontaktować listownie z Inspektorem Ochrony Danych pisząc na adres ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub za pomocą poczty elektronicznej Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 3. Administrator danych osobowych przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie udzielonej przez Panią/Pana zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) lub na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b-c RODO.

 4. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu:

a) przeprowadzenia otwartego konkursu ofert na rok 2025, a w przypadku wybrania Pani/Pana oferty - także w celu zawarcia, wykonania i rozliczenia umowy na realizację zadania publicznego określonego w złożonej ofercie,

b) prawa dochodzenia roszczeń wynikających z przepisów prawa cywilnego, jeśli takie się pojawią;

c) udostępnienia informacji publicznej w trybie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;

d) archiwizacji dokumentów w interesie publicznym na podstawie ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach;

e) statystycznym na podstawie ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej.

 5. W związku z przetwarzaniem danych w celu, o którym mowa w pkt 4, odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:

a) organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;

b) organy władzy publicznej i inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Administratorem przetwarzają dane osobowe.

 6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do przeprowadzenia otwartego konkursu ofert na rok 2025, a w przypadku wybrania Pani/Pana oferty - także przez okres konieczny dla wykonania i rozliczenia umowy na realizację zadania publicznego określonego w złożonej ofercie. Ponadto Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji innych celów wskazanych w pkt 4 lit. b-c oraz przez okres i w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności ze względu na cele archiwalne w interesie publicznym, cele badań naukowych lub historycznych lub cele statystyczne.

 7. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:

a) prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;

b) prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;

c) prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym), w przypadku, gdy zachodzi jedna z poniższych przesłanek:

  •  dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
  •  dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
  •  dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;

d) prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych – w przypadku, gdy:

  •  osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych,
  •  przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
  • Administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
  •  osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych, do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;

e) prawo do przenoszenia danych – w przypadku, gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:

  • przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę lub gdy przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy,
  • przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany;

f) w zakresie, w którym przesłanką przetwarzania danych osobowych stanowi zgoda, nie przysługuje Pani/Panu prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

 8. W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

 9. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, przy czym jej udzielenie jest warunkiem udziału w otwartym konkursie ofert. Późniejsze wycofanie zgody nie ma wpływu na czynności podjęte przez Administratora przed cofnięciem zgody.

 10. Pani/Pana dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.