Wybierz swój język

Strona głównagodło służby cywilnej
Biuletyn Informacji Publicznej
  1. Lech Parell, Szef Urzędu,

  2. Michał Syska, Zastępca Szefa Urzędu,

  3. Andrzej Bida, Dyrektor Generalny.

Do kompetencji Szefa Urzędu należy w szczególności:

  1. kierowanie działalnością Urzędu w sposób zapewniający realizację przepisów:

    1. ustawy z dnia 24 stycznia 1991 r. o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego (Dz. U. z 2002 r. Nr 42, poz. 371 z późn. zm.),

    2. ustawy z dnia 31 maja 1996 r. o świadczeniu pieniężnym przysługującym osobom deportowanym do pracy przymusowej oraz osadzonym w obozach pracy przez III Rzeszę i Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich (Dz. U. Nr 87, poz. 395 z późn. zm.),

    3. ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz. U. Nr 162, poz. 1118 z późn. zm.),

    4. ustawy z dnia 24 lipca 1999 r. o szczególnych zasadach, warunkach i trybie mianowania na wyższe stopnie wojskowe żołnierzy uczestniczących w walkach o wolność i niepodległość Polski podczas II wojny światowej i w okresie powojennym (Dz. U. Nr 72, poz. 804).

  2. opracowywanie i współuczestniczenie w przygotowywaniu projektów aktów normatywnych w sprawach dotyczących kombatantów i osób represjonowanych,

  3. podejmowanie decyzji w sprawach przyznawania i pozbawiania uprawnień, o których mowa w ustawie o kombatantach,

  4. podejmowanie decyzji w sprawach przyznawania lub odmowy przyznania świadczenia, o którym mowa w ustawie o świadczeniu pieniężnym,

  5. przedstawianie wniosków o nadanie orderów i odznaczeń, o których mowa w ustawie o kombatantach,

  6. przedstawianie wniosków o mianowanie kombatantów na wyższe stopnie wojskowe, o których mowa w ustawie o mianowaniu,

  7. podejmowanie decyzji w sprawach wniosków dotyczących potwierdzenia okresów uwzględnianych przy ustalaniu prawa do świadczeń emerytalno-rentowych,

  8. dysponowanie Państwowym Funduszem Kombatantów,

  9. organizowanie działalności informacyjnej, dokumentacyjnej i wydawniczej na potrzeby środowisk kombatanckich.

  10. Szef Urzędu może powoływać, stosownie do potrzeb, odpowiednie zespoły konsultacyjno-doradcze.

  11. Szef Urzędu występuje do właściwego organu o powołanie zastępcy Szefa Urzędu.

Do kompetencji Zastępcy Szefa Urzędu należy:

  1. Kierowanie i reprezentowanie Urzędu w czasie nieobecności Szefa.

  2. Zakres działania Zastępcy Szefa Urzędu ustala Szef Urzędu w odrębnym trybie.

Do zadań Dyrektora Generalnego Urzędu należy:

  1. zapewnianie funkcjonowania i ciągłości pracy Urzędu, warunków jego działania, a także organizacji pracy, w szczególności przez:

    1. sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie prawidłowego wykonywania przez nie zadań określonych przez organ administracji rządowej, z wyjątkiem komórek bezpośrednio nadzorowanych przez ten organ na podstawie ustaw,

    2. nadzorowanie organizacyjne przebiegu prac nad terminowym przygotowaniem projektu budżetu i układu wykonawczego budżetu w części dotyczącej Urzędu,

    3. występowanie z wnioskiem do właściwego organu administracji rządowej o nadanie regulaminu organizacyjnego Urzędu lub jego komórek organizacyjnych, a następnie ustalanie regulaminu pracy,

    4. gospodarowanie mieniem Urzędu, w tym zlecanie usług i dokonywanie zakupów dla Urzędu oraz zapewnianie prowadzenia ewidencji majątku Urzędu,

    5. reprezentowanie Skarbu Państwa w odniesieniu do mienia Urzędu, z zastrzeżeniem art. 26 pkt 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o administracji rządowej w województwie (Dz. U. Nr 91, poz. 577),

    6. prowadzenie kontroli wewnętrznej w Urzędzie,

    7. zapewnianie przestrzegania przepisów o tajemnicy ustawowo chronionej,

    8. zapewnianie przestrzegania zasad techniki prawodawczej,

  2. dokonywanie czynności z zakresu prawa pracy wobec osób zatrudnionych w Urzędzie oraz realizowanie polityki personalnej w służbie cywilnej, a w szczególności:

    1. dokonywanie czynności wynikających z nawiązania i trwania stosunku pracy z członkami korpusu służby cywilnej oraz czynności związanych z ustaniem stosunku pracy,

    2. dysponowanie funduszem nagród,

    3. administrowanie środkami zakładowego funduszu świadczeń socjalnych w Urzędzie,

  3. wykonywanie określonych zadań Szefa Urzędu,

  4. wykonywanie innych zadań z upoważnienia organu administracji rządowej.

Udostępniony: 10 kwiecień 2019 Poprawiono: 10 kwiecień 2019
Opublikował: Mateusz Roszczyk Udostępnił: Mateusz Roszczyk
Licznik odwiedzin: 35
Wersje:
2024-12-12 10:41:42 Edycja przeprowadzona przez: Perfekcyjne Strony